Weryfikacja Deklaracji "Śmieciowych"
Urząd Miasta i Gminy Siennica informuje, że przystępuje do weryfikacji danych zawartych w deklaracji „śmieciowych” pod względem liczby mieszkańców zamieszkujących nieruchomości na terenie Gminy.
Zgodnie z art. 6 m ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, właściciel nieruchomości jest zobowiązany złożyć deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w terminie 14 dni od dnia zamieszkania na danej nieruchomości pierwszego mieszkańca lub powstania na nieruchomości odpadów komunalnych. W przypadku zmiany danych, takich jak liczba osób zamieszkujących na terenie nieruchomości, właściciel jest zobowiązany złożyć nową deklarację w terminie do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiła zmiana.
Przypominamy, że opłatę za odpady komunalne należy uiszczać w miejscu zamieszkania ( w miejscu wytwarzania odpadów). W związku z tym aktualizacji deklaracji powinni dokonać również właściciele nieruchomości, na której mieszkają osoby niezameldowane.
Weryfikacja złożonych deklaracji odbywać się będzie w oparciu o dane zgromadzone między innymi w Ewidencji Ludności jak również drogą przeprowadzonego wywiadu środowiskowego. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do danych zawartych w deklaracjach, organ wezwie do udzielenia wyjaśnień oraz do złożenia nowej deklaracji, wskazując stan faktyczny zgodny z rzeczywistością.
Trzeba zaznaczyć, że za wywóz odpadów mieszkańców niezarejestrowanych w systemie płaci Gmina, czyli niestety my wszyscy.
Apelujemy, aby właściciele nieruchomości zamieszkałych, którzy nie dokonali aktualizacji danych, złożyli rzetelną deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Niewypełnienie tego obowiązku będzie prowadziło do wszczęcia postępowania i wydania decyzji administracyjnej naliczającej opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Burmistrz Siennicy
/-/ Stanisław Duszczyk